Tuesday, April 19, 2011

Sejuta Impian

Hii bloggers...

Dengar tajuk diatas menggerunkan.... SEJUTA IMPIAN. . . Anda ada Impian??? Adakah impian anda sudah tercapai? Apakah impian anda akan direalisasikan? jawapan nya ada pada anda semua... Sejuta impian...entah berapa juta impian ku... kalau nak senaraikan semua impian memang xdapat...tp salah satu nya impian ak ialah membahagiakan mama & abah ku... itu memang tidak dapat direalisasikan oleh sesiapa jua kecuali diri ak sendiri... k.long sayang mama & abah... dikau la pengubat di saat ku terluka, berduka, gembira, mama & abah akan sentiasa disisi... {ermm...layan emosi sat ('___') }. . .dengan keadaan sekarang ak masih belum dapat memuaskan hati mereka . . .

Tapi ni sebenarnya kan satu rancangan yang bakal disiarkan pd bulan Mei ini bertajuk Sejuta Impian... Impian anda boleh direalisasikan oleh mereka... Aku terklibat dengan sesi rakaman sejuta impian 19-April-2011. . . sebagai penyokong je bagi merealisasikan Impian Puan Emy Dahlia Founder of X10der Dahlya & Dahlya Button. . . TAHNIAH K.emy kerana impian k.emy tercapai walaupun dgn syarat...(^_^). Cukup membahagiakan jika sda pihak yg dermawan yang sanggup merealisasikan impian mereka... siapa nak bg RM10000.00 tanpa membayar balik... ada ke dermawan yang nak bg. . .
Sepanjang sesi rakaman ku terharu dgn seorang belia ni... Impian nye untuk menjadi skaters terbaik & menjadi Idola kpd belia lain... apa peranan menteri belia & sukan jika tidak dapat membantu belia ni... dengan dana yang diminta dia ingin menjadi jurulatih kpd para belia diluar sana... akhirnya TV3 dengan bermurah hati menaja dia sebanyak RM10000.00 untuk perbelajaan dia ke Europe dan pulangnya dia dari Europe pihak sejuta impian memberikan tambahan RM10000.00 untuk dia melatih para belia di Malaysia untuk menjadi skaters terbaik... Itu lah IMPIAN ADIK ARENA FITRI . . .(^_^). . .

Yang sedih nya jika impian kita tidak dapat direalisasikan oleh mereka...adalah segelintir dari contestant yang hadir tu kecewa.. paling kecewa seorang bapa yang mengharapkan dia berjaya merealisasikan impian anaknya tapi tidak berjaya... x mengapalah mungkin ada pihak lain yang akan membantu... Insyaallah...


NOTE: IMPIAN DI DUNIA SENANG DICAPAI, TETAPI IMPIAN DI AKHIRAT ADAKAH ANDA SUDAH BERSEDIA???

No comments:

Post a Comment