Monday, January 10, 2011

Cinta Pertama????

Apabila membaca novel cinta, aku terfikir sendiri ... alangkah bahagianya mereka yang telah dipertemukan jodoh masing-masing walaupun banyak rintangan yang terpaksa ditempuhi sedangkan hakikat kehidupan yang sebenarnya tidaklah semudah seperti perjalanan cerita di dalam novel. 

Cinta pertama??? cinta pertama telah pergi walaupun perit ia wajib dilepaskan untuk kita kecapi cinta yang baru.. sampai bila cinta pertama harus menguasai diri kita sehingga tiada lagi peluang kedua buat kita.... Cinta pertama aku sungguh menyakitkan... bertambah sakit untuk dikenang... maka dengan perlahan aku lepaskan ia pergi.... kadang-kadang cinta pertama membuatkan seseorang itu hilang kepercayaan kepada lelaki/wanita sehingga keraguan sentiasa timbul di hati mereka untuk mengecapi bahagia. Kadang-kadang mereka sanggup membujang hingga ke akhir hayat gara-gara cinta pertama. Walau apa pun situasi cinta yang anda alami, hargailah cinta yang hadir kerana sekali ia pergi, susah untuk mengundangnya semula ... Terimalah ia seadanya.... kini aku hanya berdoa supaya cinta itu pergi dan jangan datang lagi.... kerana kini aku ada dia... semoga dia sememangnya tercipta untukku...:-D

 I love you more than you dear:-*

No comments:

Post a Comment