Wednesday, December 30, 2009

Genap Setahun - 31-12-2009

Hari ni genap setahun aku kerja kat company Pembinaan Suci Kesturi Sdn Bhd... Mcm2 yang ak rasa... Ingat lagi mula2 aku start keje kat sini masa tu aku baru saja hbs praktikal dekat Damansara... ak mula melilau mencari kerja... resume ku hantar kemana sahaja... asalkan org terima ak kerja... last2 ak penat balik dr anta resume, ak lepak kat umah makcik ak... nak dijadikan cerita masa ak ngah lepak2 kat situ.. makcik ak tanya pasal keje...ak pun ckp belum dapat lg... tgh mencari2... (huhuhu) masa tu sepupu ak de kat umah(k.ina) dia pun ckp la yang k.ros (sepupu ak gak) nak berhenti keje... so ak pun ckp la ngn dia yang ak nak keje kat situ... Bos dia (merangkap bos ak sekarang) pun panggil la temuduga. ak di temuduga ala kadar... nasib ak baik hari tu... aku di terima keje kat situ... dengan gaji permulaan RM900.00. Ak bersyukur sgt masa tu disaat ramai yang dibuang keje... aku pulak dpt keje... Alhamdulillah...

Cerita sebelum dpt keje, lepas praktikal ak pergi johor, then melaka. ak jalan sepuasnye... Tapi ak telah berjanji kalau masuk tahun baru 2009 ak masih xdapat keje ak nekad utk keje kat pasaraya je... huhu... mungkin dh rezeki ak dapat keje kat situ... balik dari melaka pada 25-12-2008 lepas 5 hari ak dapat keje kat PSK SNBD. Lepas 2 bulan gaji aku dinaikkan 35% dari gaji asal... dan sekarang ak masih lagi bekerja disini.... selagi ak tidak dapat pekerjaan lain ak masih tetap disini...

Setelah berpenat lelah selama ini ak bersyukur dapat keje, dekat dengan rumah, xperlu menghadapi kesesakan jalan raya seperti org lain... 5 minit je dr rumahku... sekarang ni ak dapat keje aku dapat sambung blaja ak dapat kebahagiaan ak dan ak dapat segalanya...Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment